Aktywna na emeryturze
Wiek tak w samej rzeczy to tylko liczba. Masz prawo mieć 55 lat, jakkolwiek wyglądać na 40 i czuć się na 35. Jednakże możesz też posiadać 50 lat, jakkolwiek wyglądać oraz czuć się na 65. Wszystko to ma związek z tym, jak dobrze troszczysz się o swoje ciało oraz co robisz, żeby pozostać aktywną.

dla kobiet

Działalność fizyczna – czy już za późno, żeby zacząć?
Jeśli gra toczy się o ćwiczenia, dużo osób zakłada, iż jeżeli nie było się aktywną figurą w wieku 20, 30 lub 40 lat, nie ma sensu zaczynać mając ich 50, a nawet później. Na szczęście to po prostu nieprawda. Nigdy nie jest za późno na zainicjowanie wdrożenia do swojego życia ćwiczeń! Rozpoczęcie rutyny treningowej może wspomóc w rozwiązaniu co niektórych problemów spowodowanych brakiem aktywności i ogólnie sprawić, iż poczujesz się dobrze.
Korzyści z ćwiczeń dla pań na emeryturze są przeróżne! Od około 50 roku życia przeciętna figura traci około 1 procent mięśni każdego roku – chodzi o to, że nie powinieneś godzić się na tak postępującą utratę mięśni. To naturalnie dzięki ćwiczeniom masz możliwość przywrócić stracone mięśnie, nawet zbliżając się do setki. Korzyści z treningów nie kończą się na poprawie masy mięśniowej i siły. Co poniektóre rodzaje ćwiczeń mogą również pomóc polepszyć zdrowie kości.
Utrata kości i osteoporoza nie są pewne. Wykonywanie ćwiczeń obciążających, jakie zmuszają Cię do działania wbrew siłom grawitacji, może poprawić gęstość kości i zmniejszyć ryzyko jej rozpadu. Kiedy przyjrzeć się jeszcze i innym korzyściom płynącym z ćwiczeń, potrafią one również mocno zmniejszyć częste symptomy menopauzy, jak wzrost masy ciała ludzkiego.